29 Aralık 2014 Pazartesi

Konsantre Frambuaz Şurubu

Merhaba,
 
Daha önce bahsetmiştim orman meyvelerini ne kadar sevdiğimden... Ancak ne yazık ki yaşadığım yerde her sezon bulamayabiliyorum bu güzel aromatik meyveleri. Benim orman meyvelerine düşkünlüğümü bilen eşim geçen yıl, Balıkesir'in bir köyünden konsantre frambuaz suyu getirmişti bana. Lezzeti ve kokusu harikaydı gerçekten. Bütün yıl sulandırarak içecek olarak kullandığım gibi, yaptığım cheesecakelerde de sos olarak kullandım.
 
 
 
Ama ne yazık ki o güzel frambuaz şurubum bitti ve bende bu yıl yazdan dondurucumda kalan frambuazlarla kendim yapmaya karar verdim bu güzel şurubu. Çok aradım taradım ama istediğim gibi bir tarif bulamadım. Öyle olunca ben de göz kararı kendi tarifimi oluşturdum.
 
Malzemeler:
500 gr frambuaz
1 bardak toz şeker
yarım limonun suyu
 
Öncelikle reçel yapar gibi frambuazları toz şeker ve limon suyu ile iyice özlerini bırakana kadar pişiriyoruz. Reçel yapımından farklı olarak pişirme işlemine karşım hafifçe pelteleşene kadar devam ediyoruz. Yaklaşık 30 dk kadar. Ardından şurubumuzu bir süzgeçten geçirip frambuaz tohumlarını ayırıyoruz. Böylelikle pürüzsüz koyu renkli güzel bir sıvı elde etmiş oluyoruz. Ve şurubu ağzı açık bir kavanozda soğumaya bırakıyoruz. Hepsi bu kadar!
 
 
 
Artık marketten içerisinde ne olduğunu bilmediğiniz hazır meyve sularını almanıza gerek yok. İstediğiniz zaman 1/7 oranında frambuaz şurubuyla suyu karıştırarak harika bir içecek elde ediyorsunuz.
 
Bu tarifle ilgili olarak benim size tavsiyem, karışımı ateşten indirmeden önce şeker oranını kontrol etmeniz. Böylelikle belirttiğim şeker miktarı sizin için az ise, ilave yapabilir ve kısa bir süre daha kaynatabiliriz.
 
Son olarak, eğer şurubunuz soğuduktan sonra bile hala çok duru ise, tekrar kısa bir süre kaynatabilirsiniz.
 
Sevgiler...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder