29 Aralık 2014 Pazartesi

Çikolatalı badem şekeri

Merhaba,
 
Bir süredir evde uzun süre saklayabileceğim, çat kapı gelen misafire kahvenin yapında ikram edebileceğim badem şekerleri hazırlamak istiyordum. Sonunda bu hafta  sonu yapabildim bu çikolatalı bademleri.
 
 
 
Tabi ki badem şekerlerinin yapımında kendi yaptığım çikolatayı kullandım. Tarif için tık tık lütfen .
 
Badem şekerlerini yaparken kalıba dökmek üzere hazırladığım çikolatayı kalıp yerine kilitli poşete döküyoruz. Ardından da kabuğu soyulmuş tercihen tuzsuz bademleri koyuyoruz çikolata doldurduğumuz kilitli poşetin içine. Bademler iyice çikolata ile kaplandıktan sonra, bir miktar kakao ve çok ince pudra şekeri döktüğümüz bir tepsinin içerisine alıyoruz çikolataya bulanmış bademleri. Tepsiyi her iki yöne yavaş yavaş sallayarak bademlerin kakao ile kaplanmasını sağlıyoruz ve ardından serin bir yerde donmaya bırakıyoruz.
 



 
 
Ben şekillerinin düzgün olması için ekstra emek sarf etmedim ki zaten ev yapımı olan bu badem şekerlerinin böyle daha sevimli göründüklerini düşüyorum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sevgiyle kalın.... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder