4 Aralık 2014 Perşembe

Ahududu Reçeli

Merhaba,
 
Sevgili kayınvalidemin bahçesi orman meyvelerini sevenler için bir cennet. Ahududu, böğürtlen, frambuaz! Hepsi birbirinden güzel... Ben de hepsini çok severim ama özellikle ahududuya bayılırım.
Kayınvalidem de bahçesindeki bu güzel, leziz ahududulardan toplayıp göndermiş bana.  Tabi yol uzun olduğu için bana ulaştıklarında epey sulanmışlardı. O nedenle onlarla reçel yapmaya karar verdim.
 
Ancak çok şekerli gıdaları her ne kadar çok sevsem de yememeye çalışıyorum. Özellikle kahvaltıya sağlıklı şeyler yemeğe özen gösteriyorum. Bu nedenle reçelde şeker yerine yarım ölçüden daha az bal kullandım.

 
Daha önce Fransa'da yediğim bir ahududu reçelinin içinde nane yaprakları kullanılmıştı. Ben lezzetini çok sevmiştim. Hafif ve hoş bir aroma katmıştı. O nedenle ben de bir parça nane kullandım.
 
 
Sonuç da işte böyle oldu !
 
 
Detaylı tarif isteyenlere:
  • Yaklasık 650 gr ahududu
  • 5-6 yemek kasığı çiçek balı
  •  (Daha tatlı seviyorsanız ilave yapabilirsiniz. Bu şekilde az şekerli oluyor)
  • İki dal nane 
  • 3-4 damla limon suyu
 Malzemelerin hepsini çelik tencerede yaklaşık 30dk kadar kaynattım. Soğuduktan sonra paketledim.
 
Hepsi bu!
 
 
Sonra da bu reçeli kullanarak çok az şekerli bir kek yaptım.
 
 
 
Afiyet Olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder