4 Aralık 2014 Perşembe

Antep Fıstıklı Makaron

Merhaba,

Bazı günleri sadece mutfağımda farklı tarifler deneyerek geçirmeyi seviyorum. Mutfak benim için adeta bir dinlenme alanı, bir hobi bahçesi... Öyle ki, çoğu zaman yaptıklarımı süslemek benim için yemekten önce geliyor. En çok sevdiğim nokta ise; özenle, aşkla süslediğim pastalarımın sevdiklerim tarafından beğenilerek yenilmesi...

İşte böyle bir 29 Ekim tatilini, kendimi aşkla mutfağıma adayarak geçirmeye karar verdim. Makaronlarda kullandığımız bademin yerine antep fıstığı kullanmayı düşünmüştüm. Bu şekilde denemeler yapanları da okudum biraz araştırınca.  Antep fıstığının çok yağlı olmasından dolayı makaronların eteklenmediğini öğrenmiş oldum. Okuduklarımdan yola çıkarak, normal tarifimde kullandığım badem oranını yarı yarıya olacak şekilde badem ve antep fıstığı olarak değiştirdim.

 
 
Sabırsızlıkla fırınladım fıstıklı makaronları
 
Pişirme sırasında yaklaşık 10. dakikada fırından görünüm.
Yaşasınnn!!! Makaronlar eteklenmeye başladı.
 
 
Baktım makaronlar güzel olacak, bu sefer başladım değişik bir dolgu malzemesi aramaya. İngilizlerin meşhur "Lemon Curd" dolgusunu yapmaya karar verdim. Böylelikle hem makaronlardan arta kalan yumurta sarıları da değerlenmiş olacaktı.
 

 
Lemon Curd için malzemeler:
  • 3 yumurtanın sarısı
  • 4-5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 Limonun suyu ve rendelenmiş kabuğu
Yumurta sarılarını (yaklaşık olarak 3 adet) 4 yemek kaşığı şeker, bir limonun suyu ve kabukları ile karıştırarak benmari usulü ve hiç durmadan karıştırarak pişiriyoruz. Karışım zamanla koyulaşmaya başlayacak. Yaklaşık 15 dakika sonunda karışım iyice koyulaşacak ve jöle kıvamına ulaşacak.
 
 
 
Lemon Curd pişip, iyice soğuduktan sonra, makaronların içini doldurmaya hazır! Veee işte Lemon Curd'lu makaronlar hazır!!!!
 
 
Fark ettim ki, bu makaronlar derin dondurucu da bir gece hava almayan bir kap içinde bekletilince daha lezzetli oluyorlar. Tavsiye ederim biz çok sevdik.
 
 
Makaronların yarısını lemon curd ile doldurdum. Diğer yarısını ise muzlu bitter çikolata ile doldurdum. 
 
Muzlu Bitter Çikolata Dolgusu:
  • 100 gr benmari usulü eritilmiş bitter çikolata
  • 1/4 muz
  • Arzu ederseniz muz aroması
Çatalla iyice ezdiğimiz 1/4 muzu ve muz aromasını erittiğimiz çikolatanın içine ilave ediyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Hepsi bu!
 
 
 

 
Sevgiyle kalın...
 
 
 
  
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder