12 Aralık 2014 Cuma

Ev yapımı katkısız doğal "raw" çikolata

Merhaba,

Birçoğunuz gibi ben de çikolatayı çok seviyorum. Ancak marketlerde "organik" adı altında, normalin 5 katı fiyatına satılan çikolataların bile içinde birçok katkı maddesi var ne yazık ki... En masumunda bile soya lestini ve mısır şurubu kullanılıyor maalesef.

Hal böyle olunca, ben de evde kendi çikolatamı yapmaya karar verdim. Okudum, araştırdım, araştırdım ancak maalesef aradığım gibi bir tarif bulamadım. Ev yapımı çikolata denilince hemen akla marketten alınan çikolatayı benmari usulü eritip yeniden şekillendirmek ve tatlandırmak geliyor. Oysa ki benim istediğim bu değildi.
 
Uzun araştırmalar sonucu internet aracılığıyla iletişime geçtiğim bir çikolata ustası bana evde çikolata kullanmadan "çikolata" yapmanın imkansız olduğunu söyledi. Zira katkı maddesiz bir şekilde çikolata imal etmek imkansız-mış! Tabii ki bu bilgiler moralimi bozmaya yetmedi ve sonunda şu güzel tarife denk geldim.
 
İtiraf etmeliyim ki ilk denememde lezzeti tam tutturamadım ama bir sonraki denememde ufacık bir değişiklik yaptım tariften ve bence gayet lezzetli oldu.
 
Şimdi gelelim bu güzel tarife:
 
Malzemeler:
  • 4 yemek kaşığı yenilebilir katı kakao yağı ( Ben şu adresten internet üzerinden sipariş vererek aldım. Ancak Eminönü'nde pastacılık malzemeleri satan dükkanlardan veya büyük aktarlardan da bulunabiliyormuş.)
  • 2 yemek kaşığı toz kakao
  • 2 yemek kaşığı agave şurubu veya akçaağaç şurubu veya bal (En güzel lezzeti agave şurubu ile elde ediyorsunuz. (Onu da Şu adresten temin ettim)
  • 1 çimdik eğer mümkünse himalaya tuzu
Orijinal tarif bunlara ek olarak vanilya aroması da içeriyor. Ancak ben vanilya aromasını çok sevmedim çikolatalarımda. Bu nedenle ya hiçbir aroma koymuyorum ya da limon veya nane aroması ekliyorum.
 
Kakao yağı oda sıcaklığında katı formda bulunuyor tıpkı tereyağı gibi (hatta ondan daha sert) bu nedenle öncelikle kakao yağını benmari usulü eritiyoruz. Kakao yağı tamamen eridikten sonra, eritme işlemini yaptığımız kabı sıcak suyun üstünden alıyoruz. Yani kakao yağını artık daha fazla sıcağa maruz bırakmıyoruz. Çünkü fazla ısı kakao yağının yanmasına ve doğal olarak kötü bir koku oluşmasına neden oluyor.
 
Ardından eriyen kakao yağının içerisine toz kakao, agave ve tuzu ilave edip iyice karıştırıyoruz. Karıştırma işlemi tamamen pürüzsüz bir karışım oluşuncaya kadar devam etmeli.
 
Bu aşamada hızlı çalışmanızı öneririm zira kakao yağı hızlıca donmaya başlayacaktır.
 
Ardından bu pürüzsüz karışımı üstünü streç film ile kaplayıp buzdolabında dondurucuda değil, buzdolabı gözünde katılaşıncaya kadar bekletiyoruz. (yaklaşık 1 saat)
 
Çikolatayı direkt kalıplara döküp şekillendirmek yerine bu işlemi yapmamızın amacı Çikolatanın içerisinde lezzetlerin birbirine daha iyi karışmasını sağlamak ve elde edilen çikolataların daha parlak daha ışıl ışıl görünmesini sağlamak.
 
Çikolatamız iyice katılaştıktan sonra bir kez daha onu benmari usulü eritiyoruz ve kalıplarımıza döküyoruz.
 
Bu aşamada eğer çikolataları lezzetlendirmek isterseniz, antep fıstığı, badem, v.b. ilave edebilirsiniz kalıpların içerisine. Ben bu kez bir kalıbı antep fıstıklı diğer kalıbı bademli yaptım.
 
 
Belirtmek isterim ki, neticede tam bir bitter çikolata elde ediyorsunuz. O nedenle sütlü çikolataya alışkın olanlar tadını ilk başta değişik ve sert bulabilirler.
 
Ancak marketlerde bulmanın imkansız olduğu soya lestini, mısır şurubu, yapay şeker içermeyen, çocukların, hamilelerin güvenle tüketebileceği sağlıklı ve lezzetli çikolatalar elde etmiş oluyorsunuz.
 
 
En son çikolata yaptığım zaman bir kısmını da iş yerinde arkadaşlarımla paylaştım. Çikolatalar ne mutlu ki herkesten tam not aldı. Yaptıklarımın beğenilerek yenmesi en güzel mutluluklardan benim için...
 
 
Son olarak belirtmek isterim ki çikolatalarımı sevgili Mercan'cım fotoğrafladı ve beni çikolatalarmı paylaşmam konusunda çok teşvik etti. Kendisine de buradan ayrıca teşekkür etmek istedim.
 
Mercan'la beraber bu hafta çok güzel kalıplar aldık, önümüzdeki hafta yılbaşı konseptinde çikolatalar yapacağım. Onu da yazacağım inşallah.
 
Sevgiyle kalın... 
 
 
 
 

4 yorum:

  1. Bu lezzetli ve saglikli cikolatalari tatma imkani verdigin icin ben tesekkur ederim :) bitter favorim olmadigi halde cok guzel olmuslardi bittere bakis acim drgisiyor sanirim...

    YanıtlaSil
  2. Kestaneli çikolatalarını da dört gözle bekliyorum esracım :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, tarifinizde hangi marka kakao yağı kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, tarifinizde hangi marka kakao yağı kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil