12 Aralık 2014 Cuma

Sağlıklı ve lezzetli gün tarfileri

İş yerinde güzel bir grubumuz var kızlarla. Ancak malum işlerin yoğunluğu, günlük hayatın telaşları derken pek fazla zaman ayıramıyoruz birbirimize. Bazen haftalar oluyor görüşmeyeli aynı binada çalışmamıza rağmen.
 
Hal böyle olunca biz de hem düzenli görüşebilmek hem de işyeri dışında birbirimize keyifli zaman ayırabilmek adına gün yapmaya karar verdik.
 
Ve ilk günümüzü de biz de gerçekleştirdik. İlke defa güne katılmış oldum ben de:) Ama misafirlerim gelince sevinerek gördüm ki ben tek değilmişim meğer! Hepimiz ilk defa güne dahil oluyormuşuz. Bu yaşımıza kadar hep okul-iş-kariyer üçgeninde yaşadığımız için hepimiz açıkçası bize eğlenceli, komik ve bir o kadar da tatlı bir telaş verdi gün meselesi.
 
İlk ev sahibi olarak ikram menüsünü oluşturmak için biraz düşündüm. Klasik menülerden gitmek istemedim. Malum hepimiz mümkün olduğunca sağlıklı beslenmeye çalışan insanlarız... Böyle olunca ben de ikramlarımda elimden geldiğince sağlıklı bir menü oluşturmak istedim.
 
 
 
Bir Egeli olarak kendi bahçemizden getirdiğim enginarlardan güzel bir zeytinyağlı enginar yemeği pişirdim bir gün önceden. Merak edenler için tarifi yakında paylaşacağım.
 
Salata olarak zeytinyağlı limonlu deniz börülcesi ve Kıbrıslı Sevgili arkadaşım Selin'den öğrendiğim patatesli bulgur köfteleri yaptım. Bulgur köfteleri marulla servis ettim.
 
Ben genel olarak misafirlerime porsiyonluk veya tek lokmalık ikramlar vermeyi seviyorum. Böylelikle hem güzel bir sunum yakalayabiliyorum hem de servis daha kolay oluyor. Bu nedenle kırmızı köz biber kanepeler ile içi oyulmuş salatalıklara haydari doldurulmuş tek lokmalık lezzetler hazırladım. Bunlar gerçekten de çok beğenildi misafirlerim tarafından.
 
Hazırladığım bunca sağlıklı lezzetin yanına bir türk kızı olarak dayanamadım ve bir kıymalı börek yaptım. Bol süt ile ıslatarak  hazırladığım kıymalı börek lezzetli oldu. Tabii kalorisini saymazsak...
 
 
 
Son olarak tatlı olarak da yine daha hafif bir tatlı yapmayı tercih ettim. Bu nedenle muzlu magnolia puding yaptım. Ancak bir çok magnolia tarifinde maalesef ki 2 paket çiğ krema ve tereyağı kullanılıyor. Bu nedenle ben tarifi değiştirdim biraz.
 
Benim tarifim de işte böyle:
 
Malzemeler:
 
  • 1 litre süt
  • 1 küçük su bardağı toz şeker
  • 2 yumurtanın sarısı
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 paket krema
  • 4 muz
  • 1 paket bebe bisküvisi
Önce şeker, un, nişasta ve yumurta sarılarını bir çelik tencere içerisinde çırpıyoruz ve malzemeler birbirine karıştıktan sonra sütü ilave edip orta ateşte koyulaşıp bir muhallebi olana dek zaman zaman karıştırarak pişiriyoruz. Kaynamaya başlayınca ocaktan indirip içerisine bir paket kremayı ve vanilyayı ekleyip mikser ile içerisinde hiç pütür kalmayıncaya dek çırpıyoruz.
 
Bu arada başka bir yerde bebe bisküvilerini rondodan geçerek un haline getiriyoruz ve muzlarımızı dilimliyoruz.
 
Kupların içerisine önce bebe bisküvisinden bir kat seriyoruz ve kupun kenarlarına dilediğiniz şekilde muz dilimleri yerleştiriyoruz. Ardından bir kat muhallebiden döküyoruz ve sonra tekrar bebe bisküvisi koyuyoruz. Son olarak daha ince bir kat muhallebi daha koyup buz dolabında soğumaya bırakıyoruz.
 
 
 
Tarif bu kadar kolay. Tüm tarifi hazırlamak yaklaşık 30-35 dk sürüyor ve neticede çok şekerli olmayan, hafif ve çok leziz bir tatlı ortaya çıkıyor. Denemenizi tavsiye ederim.
 
Bu arada misafir ağırlamanın verdiği heyecanla sanırım, hazırladığım onca şeyin resmini çekmeyi düşünemedim maalesef. Ancak neyse ki Sevgili Eliz, birkaç kare de olsa fotoğraflamış masamı. Çok memnun oldum!
 
Sanırım fotoğraf çekimi konusunda kendimi geliştirmeliyim! 
 
Sevgiyle kalın....
 
 
 
 

1 yorum:

  1. Lokmalık salatalıklara selimin yorumu -cacık shot- oldu :)

    YanıtlaSil