29 Aralık 2014 Pazartesi

Gerçek Shortbread tarifi

Merhaba,
 
 

Uzun zaman sonra nihayet zaman bulabildim de yazıyorum. Yılbaşı yaklaştıkça yoğunluğum biraz arttı ve maalesef bloğa yeterince zaman ayıramadım.
 
Geçen hafta sonu benim için mutfakta yoğun bir mesai ile geçti. Her ne kadar bel fıtığının da etkisiyle bedensel olarak yorulsam da mutfakta, zihinsel olarak haftanın tüm yorgunluğundan arınıyorum.
 
 
 
Bir süredir denemek istediğim bir tarif vardı. Daha doğrusu İngiltere'de yaşarken, severek yediğim, tereyağlı, ağızda dağılan minik kurabiyeler vardı. İskoçların meşhur "Shortbread" kurabiyeleri. O zamanlar, Türkiye'ye gelip giderken de hediyelik olarak getirdiğim bu lezzetleri çok özlediğimi farkettim ve evde denemeye karar verdim.
 
Ancak İskoçya'da bu leziz kurabiyelerin onlarca farklı markası mevcut ve tecrübelerimden biliyorum ki, en lezzetli tarif Walker's markasınınki. Ben de o nedenle, uzun uğraşlar sonucu, aradım taradım ve gerçekten Walker's Shortbread'e en yakın tarifi buldum. Gerçekten de Walker's ile hemen hemen aynı lezzette bir kurabiye üretmeyi başardım.
 
 
 
 
Şimdi gelelim bu güzel tatların tarifine:
 
Shortbread'in en büyük özelliği çok az malzeme ile (tereyağı, pudra şekeri ve un)yapılıyor oluşu. Baştan belirtmek isterim ki çok hafif bir tarif beklemeyin. Tereyağın tadından hoşlanmayanlar, üzgünüm ama bu kurabiyeler size göre değil.
 
Ölçüler:
 
1 su bardağı küp küp doğranmış oda sıcaklığında tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
2 su bardağı un
 
 
Öncelikle oda sıcaklığında küp küp doğranmış tereyağı ve pudra şekerini mikser yardımıyla iyice karıştırıyoruz. Ardından unu eklerken elimizle yoğurarak hamuru biraraya getiriyoruz. Bu işlem biraz uzun sürebilir çünkü oldukça sert ve zor birleşen bir hamur elde edeceksiniz. Eğer bu aşamada çok zorlanırsanız, yani hamur iyice yoğurmanıza rağmen bir türlü bir araya gelmezse, 4 yemek kaşığı kadar süt kullanabilirsiniz.
 
Hamur birleşip homojen bir karışım oluşturduğu zaman, merdane yardımıyla unlayarak hamuru yaklaşık 1-1,5 cm(yaklaşık olarak serçe parmağınız) kalınlığında olacak şekilde açıyoruz ve bir bardak yardımıyla yuvarlak kurabiyeler kesiyoruz.
 
Yuvarlak şekil verdiğimiz kurabiyeleri, önce 10 dakika kadar 150 derece fırında ardından fırını 170 dereceye yükselterek 3-5 dakika daha(yani toplamda 15 dakika) pişiriyoruz.
 
Pişirme sırasında önemli olan nokta şu: kurabiyeler kızarmadan fırından çıkmalı. Yani bu kurabiyeler fırından çıktığında altın sarısı renkte olmalı, pembeleşmeleri beklenmeden fırından alınmalı.
 
Hepsi bu...
 
Bu enfes kurabiyeler hava almayan bir kap içerisinde yaklaşık 1 ay kadar tazeliğini koruyarak saklanabilir.
 


Arzu ederseniz yanında karamel sosla birlikte servis yapabilirsiniz. Ben Shortbread in kendi tadını çok sevdiğim için yalnız tüketmeyi tercih ediyorum. Ancak İngiltere'de karamel veya ahududu marmeladı ve tuzsuz krem peynir sürülerek de yeniliyor.
 
Bu sevimli İskoç kurabiyelerimi beğenmeniz umuduyla,
 
Sevgiler...





1 yorum:

  1. Hiç güzel olmadı hamuru fırında yayıldı kaldı emeğime yazık oldu

    YanıtlaSil