16 Aralık 2014 Salı

Yılbaşı Cupcakeleri

Merhaba,

Yılın en çok sevdiğim zamanları geldi. Kış! Hele bir de kar yağarsa değmeyin keyfime... Bembeyaz örtüyle kaplanmış bahçeyi, sıcacık koltuğumda oturup elimde bir fincan çayımla izlemenin keyfini bulamam hiç bir şeyde. 
 
Maalesef henüz tam anlamıyla bir kar yağmadı Ankara'ya ama dışarıdaki buz gibi hava, eve gidince aldığım o mis gibi sıcacık ev kokusu içimi mutlulukla doldurmaya yetiyor.
 
Geçen pazar günü evin tadını çıkartırken dışarıdaki süslemeleri farkettim. Yeniyılı müjdeleyen rengarenk ışıklar beni bir çocuk gibi neşelendirdi. Ben de sizlerle paylaşmak için bu güzel mevsime ve yılın bu ışıl ışıl zamanına uyumlu bir cupcake yapmak istedim ve kendimi mutfağıma kapattım:)




Genel olarak her türlü sebze meyveyi mevsiminde tüketmeye çalışıyorum elimden geldiğince. Bu nedenle keklerde kullanacağım malzemeleri de ona göre seçtim. Kış mevsimi benim için tarçın kokulu mutfaklar demek. Bir yandan limon-portakal kokusu da vazgeçemediğim lezzetlerden. O nedenle ben de hazırladığım keki iki parçaya bölüm, tatlandırma işlemini sonradan yaptım. Böylelikle tarçınlı cevizli ve portakallı kekler elde etmiş oldum. Her iki cupcake için de yoğun vanilya aromalı ev yapımı krema kullanmayı tercih ettim.
 
Ve gelelim keklerin tarifine,
 
Kek için malzemeler:
  • 1 bardak toz şeker
  • 3 yumurta
  • 1 bardak yoğurt(yarım limonun suyu ile karıştırılmış olarak)
  • 1 bardaktan daha az(yarım bardak ile bir bardak arasında) küçük doğranmış tereyağı
  • 3 bardak un
  • vanilya
  • kabartma tozu
  • tarçınlı cevizli için: bir şeker kaşığı toz tarçın ve yarım bardak dövülmüş iç ceviz
  • portakallı için: bir portakalın rendelenmiş kabuğu  
Herşeyden önce keki çırpmaya başlamadan önce yani , fırınımızı ayarlıyoruz. Her fırının özelliği kendine göre değişiyor ama ortalama olarak konuşursak yaklaşık 175 c derece ısıtmaya başlıyoruz fırını . Bazı fırınlar fazla ısınırken bazıları daha aza ısınabiliyor. O nedenle sıcaklıkları fırınınıza göre kendiniz ayarlayabilirsiniz.
 
Şimdi geçelim keklerimizin tarifine. Klasik kek yapar gibi yumurtaları önce şekerle çırpıyoruz. karışım iyice beyazladıktan sonra yoğurt, tereyağı, vanilya, kabartma tozu ve 3 bardak unu  yavaş yavaş karışıma yedire yedire ekliyoruz. Malzemeler iyice karıştıktan sonra, karışımı ikiye bölüyoruz ve bir kısmına tarçın, ceviz  diğer kısmına ise rendelenmiş portakal kabuklarını ekliyoruz. Arzu ederseniz portakal kabuklarını biraz irice bırakıp yerken ağza gelecek şekilde olmasını da sağlayabilirsiniz. Ben ince ince rendelemeyi tercih ettim.
 
Sıra geldi kek hamurunu kalıplara doldurmaya. Bu noktada dikkat etmeniz gereken konu şu. Klasik kalıpta pişirdiğimiz keklerden farklı olarak cupcakelerin fazlaca kabarıp, kalıp seviyesinin üstüne çıkmasını krema kullanmayı ve süslemeyi zorlaştıracağı için pek istemiyoruz. Bu nedenle her bir cupcake kalıbının yaklaşık olarak 1/3 ünü yani yarıdan daha azını dolduruyoruz kek hamuru ile ve 175 derece fırında yaklaşık olarak 35 dakika pişiyoruz.
 
Pişirme konusunda dikkat etmeniz gereken konu şu: her fırın birbirinden farklı olduğu için  bazen bu 35 dakika yeterli olmayabiliyor. Bu nedenle, kekleri fırından çıkartmadan önce bir kürdanı kekin ortasından içeri saplıyoruz ve dışarı çıkardığımızda kürdan tamamen temiz olmalı.



Kekler piştikten sonra onları soğumaları için dışarı alıyoruz ve bu sırada başlıyoruz kremalarımız yapmaya.
 
Vanilya kreması için malzemeler:
  • 1 su bardağı süt
  • 3-4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yumurtasının sarısı
  • vanilya
  • yarım paket çiğ krema
Yumurta sarıları şeker ve nişasta ile bir küçük tencerenin içinde bir çırpıcı yardımıyla(tencereyi ateşe koymadan önce) karıştırıyoruz. Malzemeler iyice karışınca, ocağı altına yakıyoruz ve koyu kıvamlı bir muhallebi oluşuncaya dek sürekli karıştırarak pişiriyoruz. (yaklaşık bir kaç dakika) ve ocaktan alır almaz içerisine sütü ve vanilyayı ekleyerek mikserle çırpıyoruz Hazırladığımız karışım biraz ılıyınca da kremayı ilave edip bir de o şekilde çırpıyoruz ve buz dolabında yaklaşık 1 saat soğumasını bekliyoruz.



Evetttttt, artık hazırladığımız krema cupcakelerimiz süslemeye hazır. Bundan sonrası sizin yaratıcılığınıza kalmış. Ben hazırladığım vanilya kremalı cupcakelerimi evde yaptığım ve yakında tarifini paylaşacağım çikolata kaplı badem şekerleri ve toz türk kahvesi ile süsledim. Seçim size ait!!!İstediğiniz lezzeti, görüntüyü, temayı oluşturabilirsiniz.
 
Sevgiler... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder