31 Aralık 2014 Çarşamba

Yılbaşı Makaronları

Merhaba,
 
Bir önceki yazımda hazırladığımız hediyelik yılbaşı sepetlerinden bahsetmiştim. İşte o sepetler için özel olarak hazırladığım makaronları paylaşmak istedim sizinle.


Yılbaşı renklerine uygun olarak pişirdiğim bu makaronlarda bir kaç farklı aroma kullandım. Beyaz renkte olanları karamelli olarak hazırladım. Bunun içinde daha önce yılbaşı cupcakelerinde  tarifini paylaştığım vanilya kremasından yaptım bir ölçü. Oradaki tariften farklı olarak sadece kremayı ocaktan indirdikten sonra içerisine az miktarda karamel aroması koydum. Siz arzu ederseniz hiç vanilya kremasıyla uğraşmayıp, kendiniz karamel pişirip onu da dolgu malzemesi olarak kullanabilirsiniz. Ancak bu makaronların uzun süre dayanmasını istediğim için ben vanilya kreması kullandım.

 
Yeşil makaronlarımızı ise, yine renkleriyle uyumlu olacak şekilde, misket limonu aramosıyla doldurdum. Daha önce de limonlu makaronlar tarifimde paylaştığım limon kabuğu, limon suyu ve pudre şekeri ile aromalandırılmış kaymak ile doldurdum. Eğer makaronlarınızı hemen tüketmeyecek onun yerine bir süre bekletecekseniz benim size tavsiyem kesinlikle onları kaymak ile(istediğiniz aromayı ekleyebilirisiz. Benim favorim gül) doldurup bir süre buzdolabınızın derin dondurucu kısmında bekletmeniz. Bir gece bekletmek yeterli oluyor ama makaronlar yaklaşık bir ay derin dondurucu da bozulmadan bekleyebiliyorlar. Tüketmeden yaklaşık 15 dakika önce dışarıya çıkarırsanız da hemen çözülüyorlar.
 
 
 
Kırmızı makaronları aslında çilekli hazırlamayı düşünmüştüm ama dayanamayıp onları da yine güllü yaptım. Ayrıca bu güllü makaronları diğerlerinden farklı olarak oldukça küçük yapmaya çalıştım. Tek lokmalık tadımlık lezzetler olsunlar istedim. Ayrıca makaronu ilk defa tadacak olanlar için  ikramlık olarak da sunabileceğimi düşündüm.
 
 
Ve gelelim şeker hamuru ile yılbaşı temasından süslenmiş bu kokoş makaronlara. Bunları sevgili kuzenim Elif ve onun arkadaşı için yaptım. Kargo ile uzun yol gideceklerinden içlerinde çok sevdiğim ev yapımı dolgularımı kullanamadım. Daha sert ve dayanıklı olması adına bu sevimli makaronları muz aroması ile tatlandırdığım sütlü çikolata ile doldurdum.
 
Bu sevimli arkadaşlardan bir de kardan adam yaptım sevgili kuzenimin tatlı kızı Ayşe için... Ancak ne yazık ki ben yaptıktan sonra resmini çekmeyi unutmuşum. İnşallah onlar resmini çekerlerle sizlerle paylaşacağım.
 
Son olarak bu süslü makaronlar, instagram hesabımız aracılığla gerçekleştirdiğimiz yılbaşı sepeti çekilişi sonucu Çanakkale de yaşayan bir takipçimize de gönderildi. 
 
Tüm bunların dışında yılbaşı hediyelerim için bir kaç farklı makaron daha denedim. Ancak ne yazık ki bu gün yazmak için yeterince zamanım kalmadı. Artık ben de eve gidip yeni yılı karşılamak için hazırlanmalıyım! Ancak tariflerim en yakın zamanda sizlerle olacak.
 
Mutlu yıllar...
 
 
 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder