12 Ocak 2015 Pazartesi

Makaronlu Doğum Günü Pastası

Merhaba,
 
Geçtiğimiz haftasonu bizim için arkadaş toplantıları ile yoğun bir haftasonuydu. Cumartesi günü Sevgili arkadaşımda yemek davetindeydik. Gerçekten çok güzel bir sofra hazırlamıştı. Buradan tekrar kendisine teşekkür ederim. Özellikle gecenin yıldızı Rus Pilavı oldukça lezzetliydi. Bu güzel davete ben de bir katkı koymak istedim. Doğum gününde iş nedeniyle seyahatte olduğu için sevgili eşimle ona bir doğum günü kutlaması yapamamıştık. Eşimin sevgili arkadaşlarıyla buluşacağımız bugün de biz de Selin'le konuşarak ona sürpriz bir doğum günü pastası sunmaya karar verdik.
 
 
 
Aslında uzun bir zamandır aklımda tasarlıyordum eşime yapacağım pastayı. Ancak şeker hamuru ile kaplanmış süslü püslü pastalar pek hoş görünseler de, şeker hamurunu hem çok lezzetsiz hem de çok sağlıksız bulduğum için daha çok iştah açan alıştığımız pasta görünümde bir pasta yapmak istedim. Ne yazik ki türkçe kaynaklar çok yetersiz. Bir kaç tane klasik pandispanya tarifi ile çok amatörce yapılmış pastalar var. Püf noktalarıyla detaylı bir tarif bulmakta zorlandım.
 
En sonunda Ree Drummond'un şurada görebileceğiniz tarifini bir kaç ufak değişiklikle kullanarak bir çikolatalı pandispanya hazırladım. Aslında bu pastanın bir kopyasını yapmak istiyordum ancak mevsiminde olmadığımız için çilek kullanmak istemedim. O nedenle krema ve pasta dolgusunu tamamen kendi hayal gücüme bıraktım.
 
İtiraf etmeliyim ki, bu muhteşem tarif sayesinde yumuşacık, biraz nemli, çok hafif ama buram buram kakao kokan ve az şekerli bir kek elde ettim.
 
İşte tarifi:
 
350 gr tereyağı
50 gr kakao yağı(eger yoksa onun yerine tereyağı kullanabilirsiniz)
7 yemek kaşığı kakao
4 yumurta
2 bardak toz şeker
2 bardak un
1 bardak süt-yoğurt karımı(Bardağın 3/4'ü yoğurt, 1/4' ü süt olacak şekilde)
1 çimdik tuz
1 paket kabartma tozu
vanilya
1 bardak kaynar su
1 çimdik krem tartar(kullanmanız şart değil)
 
 
Yapılışı : Bir tencere içerisinde tereyağ ve kakao yağı eritilip içerisine kakao eklenir. kakao iyice yedirildikten sonra 1 bardak kaynar su karışıma ilave edilir ve kaynayıncaya kadar karıştırılır. Kaynayınca hemen altı söndürülür.
 
Bir başka kapta yumurta ve süt yoğurt karışımı çırpılır.
 
Yine ayrı bir kap içerisinde un, şeker, tuz, kabartma tozu ve vanilya karıştırılır. Daha sonra bu un karışımına sıcak kakao/tereyağı karşımı karıştırılarak yavaş yavaş ilave edilir. Son olarak yumurta ve yoğurt kaşıma ilave edilir.
 
Bu aşamada bir öneri:
 
Eğer siz de benim gibi bu keki pasta yapmak için kullanacaksanız, yapmak istediğiniz pastanın katlarına göre 2-3 yada 4 ayrı kek kalıbına altına pişirme kağıdı sererek bölüştürüp o şekilde pişirebilirsiniz. Ben hazır kağıt kek kalıplarını kullandım. Kağıt oldukları için altlarına pişirme kağıdı sermemiştim ama ne yazık ki kekler kalıp kağıt olmasına rağmen yapıştı. O yüzden pişirme kağıdı şart.
 
170 C derece fırında 35 dakika kadar pişirilir.
 
 
Yukarıda da söylediğim gibi maalesef benim keklerim kalıba yapiştiğı için biraz dağıldılar ve pastayı kremasıyla bir araya getirirken başka bir destekleyiciye ihtiyaç duydum. O nedenle hiç hoşuma gitmese de mecburen pastanın çevresini kedi dili kapladım.
 
Pastanın dolgu kreması olarak da iki ayrı krema pişirdim. Birincisini daha önce de tarifini paylaştığım ( tarif için ) vanilyalı kremaya bir portakalın kabuğunu ve suyunu ekleyerek hazırladım. Diğer kremanın tarifi ise söyle:
 
1 paket krema
3 yemek kaşığı krem peynir
Bir avuç dolusu iç antep fıstığı
2 yemek kaşığı pudra şeker
40 gr kadar bitter çikolata
 
 
Yapılışı:
 
Krema, krem peynir ve şekeri krema kabarıp biraz katılaşıncaya kadar çırpıyoruz. Ardında bir kapta benmari usulü erittiğimiz çikolatanın içerisine kremayı katılıyoruz ve karışımı ateşe koyup bir kaç dakika pişiriyoruz. Ardından da son olarak fıstıklarımızı ilave ediyoruz.
 
Ben pastamın alt katınca vanilya kremasını, diğer katında ise çikolata kremasını kullandım. En sonunda pastanın üstünü yine aynı çikolata kreması ile kapladım ve en üste rendelenmiş beyaz çikolata serptim.
 
Yine pastanın süslemesi olarak, 6-7 adet portakallı makaron kullandım.
 
Son olarak pastanın herşeyini kendim hazırlamak istediğim için, üstündeki notu da uzun bir uğraştan  bulup kendi istediğim boyutlarda kalın bir kağıda çıktı alıp, yapıştırıcı yardımıyla kurdeleye yapıştırdım ve tavuk şiş çubuklarına düğüm atarak sabitledim. Benzer bir şey kullanmak ve bunun için çıktı almak isteyenler adres:
 
 
 
 
Eşime gerçekten güzel bir sürpriz oldu ve pastam da arkadaşlarımız tarafından beğenildi.
 
Bu arada keklerin kalıba yapışıp kırılmasına bağlı olarak mutfağım çok dağıldı bu nedenle çok fazla resim çekemedim. :(
 
Bugünlük de benden bu kadar.
 
 
Sevgiler....
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder